Andrei NICULESCU, Q-East Software: Solutiile software pot aduce plus-valoare pe piata de asigurari din Romania

Nu mai e un secret pentru nimeni ca industria globala de asigurari trebuie sa tina pasul cu inovatiile tehnologice si sa le integreze, iar jucatorii din piata sa isi regandeasca modelele de business in acest sens. Cu doar cateva zile inainte de o noua editie a conferintei "IIF 2018: Insurance in a Digital World" - eveniment marca XPRIMM -, inovatiile tehnologice si ultimele tendinte in domeniu au ajuns, din nou, la XPRIMM Time for Business. 

Cea mai recenta editie a emisiunii XPRIMM Time for Business l-a avut ca invitat pe Andrei NICULESCU - Presales Manager, Q-East Software -, care a vorbit despre modul in care industria de asigurari la nivel global foloseste deja anumite inovatii tehnologice, dar si despre modul in care acestea, cu o prezenta relativ timida in Romania, comparativ cu alte tari, ar putea schimba fata industriei locale de asigurari.

"Discutam, astazi, la nivel global, pe piata de asigurari non-life, de folosirea dronelor pentru a asigura managementul politelor si pentru a preveni si evalua riscurile. Ne aflam intr-un moment in care se implementeaza arhitecturi blockchain pentru a imbunatati tranzactiile de informatii de la end-user, la agentul de asigurari si, apoi, la companie. Mai multe companii de asigurari folosesc deja instrumente de tip telematics pentru a monitoriza comportamentul soferilor si pentru a armoniza primele de asigurare in functie de acesti factori relevanti. Si, daca tot am amintit de zona auto, exista deja si in Romania masini cu pilot automat, care, daca acum cativa ani erau de domeniul SF-ului, acum sunt tot mai aproape de o realitate mass-market. In acest sens, am si o curiozitate personala despre cum vor aborda asiguratorii din Romania masinile autonome", a declarat Andrei NICULESCU - Presales Manager, Q-East Software.

In ceea ce priveste Romania, tara noastra pare sa fie capabila sa tina pasul cu inovatiile tehnologice, mai ales daca ne raportam la sectorul IT, unde se inregistreaza deja progrese remarcabile. 

"Consider ca Romania se poate alinia la aceste tendinte. In industria IT, facem deja foarte multe progrese pentru a utiliza la maximum tehnologii de tipul Big Data Analytics si exista solutii capabile sa faca acest lucru foarte bine. Inclusiv in sectorul asigurarilor. Practic, vorbim de o mai buna gestiune si guvernanta a datelor in slujba unei relatii cu clientii mult mai eficienta pentru business. Cum le retinem atentia cumparatorilor de polite, cum ii tinem in legatura cu noi fara sa le cream disconfort, cu ce noutati venim catre ei, cum gestionam relatia de lucru pentru ca, in caz de evenimente nedorite, ei sa simta ca suntem proactivi si ca au investit cu folos in asigurarea respectiva. Si, bineinteles, cum monetizam aceste relatii de lucru in continuare. Vorbim acum, la nivel global, de modele dinamice de pret, precum pay-as-you-live si pay-how-you-drive si de dezvoltarea de sectoare precum cel medical si cel auto, care vor crea in continuare asa-numitele experiente de consum disruptiv. Colaborarea noastra cu aceste sectoare si in ceea ce priveste integrarea platformelor de Big Data Analytics este esentiala", a mai punctat, la XPRIMM Time for Business, Andrei NICULESCU.

Asa cum era de asteptat, Q-East Software are o strategie bine pusa la punct in acest sens. "Concret, ne-am focusat foarte mult pe parteneriate cu dezvoltatorii de solutii software care pot aduce plus-valoare pe piata de asigurari din Romania. Acoperim in special zonele cheie ale asiguratorilor ce asigura profitul si sanatatea financiara - vanzarile si antifrauda -, dar si zonele IT si Securitatea Informatiei. De exemplu, un astfel de parteneriat este cel cu compania Gefen, care va lansa si pe piata din Romania platforma MOMENTS, prin care agentii si brokerii companiilor de asigurari isi pot gestiona eficient resursele de marketing online si vanzari. Prin aceasta noua platforma, companiile pot asigura si conformitatea cu noile regulamente, cum ar fi GDPR sau IDD. Principalele beneficii furnizate de platforma sunt: automatizarea de marketing, comunicarea digitala, monitorizarea in timp real a performantei vanzarilor si interactiunea cu clientii finali in timp real", a explicat reprezentantul Q-East Software.

MOMENTS, platforma care va fi lansata de Gefen, in perioada urmatoare, si in Romania, se prezinta a fi un instrument extrem de util pentru asiguratori. "Poate cel mai mare beneficiu al sau este ca va exista o platforma prin care se pot analiza, monitoriza si eficientiza toate relatiile unui asigurator cu clientii sai finali si agentii de pe teren, intr-o maniera foarte eficienta si precisa, care permite ca, in scurt timp, sa se treaca la imbunatatiri considerabile de interactiune cu clientii, prin toata plus-valoarea pusa astazi la dispozitie de tehnologia avansata si sistemele informatice. Pe scurt, asiguratorii pot dezvolta organic vanzarile in acelasi ritm cu care clientii adopta noi tehnologii. Dupa parerea mea, este pasul initial natural pe care il pot face asiguratorii din Romania pentru a se putea alinia si la ecosistemele emergente care deriva din inovatia pe care celelalte sectoare de activitate o vor aduce in piata", a mai punctat Andrei NICULESCU - Presales Manager, Q-East Software-, la XPRIMM Time for Business.