Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a fost înființată la 1 octombrie 2003 în subordinea Ministerului Finanțelor Publice, prin Ordonanța Guvernului, ca organ de specialitate al administrației publice centrale.
Începând cu anul 2004, ANAF este împărțită în următoarele direcții: Garda Financiară, Autoritatea Națională a Vămilor, direcțiile generale ale administrațiilor publice județene și Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București.
Provocarea
Activitatea de administrație fiscală românească este într-un proces continuu de modernizare și adaptare la realitățile economice, iar cetățenii țării așteaptă servicii de înaltă calitate și de operativitate în relația cu statul.
Cu scopul de a adresa aceste cerințe, ANAF si-a propus să devină o administrație eficientă fiscală, cu un sistem computerizat performant, capabilă să se adapteze la schimbările economice și sociale.
ANAF deține una dintre cele mai mari infrastructurii IT pentru servicii publice din România, cu mai mult de:
- 100 servere Oracle Database;
- 100 servere de aplicații Java (în special Websphere)
- 100 Tb de date critice;
- 10 milioane de utilizatori de servicii web.
De asemenea, ANAF are mai multe fluxuri de replicare date inter- instituționale, fiind jucătorul cel mai important din România pentru strategia de e-Governance.
Principalele provocări ale ANAF legate de infrastructura sa IT au fost:
- Reducerea costurilor operaționale de gestionare a mediilor IT;
- Atenuarea riscurilor de întreruperi ale serviciului;
- Îmbunătățirea conformității cu aplicațiile și utilizatorii finali SLA;
- Reducerea numărului de incidente și a mediei de timp pentru remediere;
- Creșterea reputației sistemului informatic în cadrul clienților interni (funcționarii administrativi) și externi (cetățenii)
Soluția Q-East Software pentru ANAF
Specialistii Q-East Software au propus ANAF soluția Quest Foglight, si anume o singură interfață integrată de management și de monitorizare și soluția Quest SharePlex, pentru a crește acuratețea de replicare, viteza și fiabilitatea sistemului.
"Parteneriatul nostru cu Quest Software și relația excelentă cu partenerul local Q-East Software ne-a ajutat să îmbunătățim sistemul nostru informatic în termeni de performanță si fiabilitate.
De-a lungul anilor, Q-East Software ne-a oferit consultanță de înaltă clasă si suport tehnic proactiv, pentru a rezolva potențialele situații de risc.
În prezent, specialiștii Q-East Software sunt consilierii tehnici cei mai valorosi pentru ANAF. Înainte de a apela la serviciile Q-East Software, am avut o abordare reactivă, cele mai multe incidente fiindu-ne raportate de către utilizatorii finali. Alocam atunci echipe de programatori, administratori de baze de date și de sistem pentru a putea rezolva incidentele semnalate.
Acum putem detecta incidentele înainte să-i afecteze pe utilizatorii finali, le știm exact cauza și le putem escalada la echipa corespunzătoare pentru a le remedia cât mai repede. Am salvat o mulțime de timp și ne-am consolidat reputația, folosind expertiza specialistilor Q-East Software si soluțiile de management Quest Software."
Stefan DAIA
Director IT
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Cerințele critice rezolvate de soluțiile Quest Software
- Îmbunătățirea securității de replicare a datelor, fiabilitatea și performanța;
- Un singur set de instrumente de management pentru a unifica abordarea tehnică și de business, cu respectarea SLA-urilor interne și externe.
Rezultatele implementării
- Peste 20 de fluxuri de replicare care utilizeaza soluția SharePlex, cu beneficii în consolidarea și schimbul de date critice interne și între alte entități;
- Peste 100 de servere, aplicații si baze de date gestionate central si integrat folosind Foglight;